środa, 30 stycznia 2013

ZUPA Z SOCZEWICY


Pyszna ta zupka...nigdy przedtem nie jadłam soczewicy, to był mój pierwszy raz ;)  i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że była tego warta;). Mój dwuletni syn, który często mi pomaga w przygotowaniu różnych pyszności, po spróbowaniu skwitował to tak: "mniaaaaam mniaaaam" (masując się po brzuszku :)).
Więc na pewno będzie ona gościć na naszym stole nie raz.

Składniki:

  • duża cebula
  • duży ząbek czosnku
  • duża marchewka
  • średnia pietruszka
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 4 średnie ziemniaki
  • 1 szklanka soczewicy (ja użyłam czerwonej)
  • 4-5 łyżeczek koncentratu pomidorowego
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • liść laurowy
  • 1 łyżka masła
  • pół łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • około 2 1/2 l bulionu 
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz

Cebulę  pokroić w kostkę i zeszklić na maśle. Pod koniec dodać pokrojony lub przeciśnięty przez praskę czosnek, smażyć jeszcze chwilę, ale uważać, aby czosnek się nie przypalił bo będzie gorzki. Dodać opłukaną soczewicę, pokrojone w kostkę warzywa, wymieszać, zalać bulionem, dodać liść laurowy i ziele angielskie, przyprawić solą i pieprzem. Gotować około 15 minut. Po tym czasie dodać koncentrat pomidorowy oraz paprykę słodką, wymieszać i gotować do miękkości warzyw. Na koniec dodaję posiekaną natkę pietruszki.

Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz