wtorek, 29 stycznia 2013

PIEROGI Z MIĘSEM


Hmmm..... pierogi, pierogi, pierogi...... co by w środku nie było zawsze są przepyszne...no ja nie znam osoby która nie lubi pierogów.....moja rodzinka uwielbia, a mój synek nie tylko je z chęcią zjada, ale również pomaga mi je lepić (oczywiście na swój sposób;)). Ja zacznę od przepisu na pierogi z mięsem gdyż w niedzielę był pyszny rosołek a mięsko z niego wykorzystałam właśnie na farsz. Rosół gotuję zazwyczaj z wołowiny, indyka i kurczaka, więc farsz jest z mięsa mieszanego, do tego warzywa, trochę przypraw i mniam......palce lizać ;)

Składniki na ciasto:

  • 700 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 250 ml letniej wody (1 szklanka)
  • sól
Ze wszystkich składników zagnieść ciasto.


Składniki na farsz:
  • ok 800 g gotowanego mięsa (jak pisałam we wstępie użyłam mięsa z rosołu)
  • 1 duża marchewka (z rosołu)
  • 1 pietruszka (z rosołu)
  • kawałek selera (z rosołu)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 cebula (ja dodaję surową)
  • 1 czerstwa bułka
  • 2-3 łyżek skwarek (z podgardla lub słoniny, albo po prostu 2 łyżki smalcu - dodaję aby farsz nie był za suchy)
  • sól, pieprz
Bułkę namoczyć w wodzie, odcisnąć. Wszystkie składniki farszu zemleć w maszynce. Doprawić do smaku solą i pieprzem, wymieszać.


Ciasto rozwałkować i szklanką wykrawać kółka. Na środek każdego kółka nakładać farsz i sklejać.
Na osolony wrzątek z dodatkiem 2 łyżek oleju wrzucać pierogi. Gotować 2-3 minuty od wypłynięcia.
Pierogi można okrasić podsmażoną cebulką ze skwarkami, można je również podsmażyć na patelni.
Smacznego:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz